Ik ben een project

Lief & Licht

 

In de wintermaanden 2020 / 2021 bieden Lief & Leed Den Haag en Zoetermeer wat lief en wat licht in de duisternis. Het project Lief & Lichtis bedoeld om tijdens de donkere dagen wat extra aandacht te vragen voor mensen die dat nodig hebben. Normaal gesproken is dit een tijd van gezelligheid en ontmoetingen. Maar daar steekt corona een stokje voor en veel mensen zitten deze winter alleen thuis.

Pakketje
In Den Haag en Zoetermeer kan men een Lief & Lichtpakketje aanvragen. Dat zit vol materialen waarmee wat extra aandacht aan buren gegeven kan worden. Ansichtkaarten, een bouwpakket om een Lief & Licht huisje te vouwen mét een waxinelichtje met ledlampje, kerstballen waar een kerst- of nieuwjaarswens op geschreven kan worden. En alles kan in een Lief & Licht enveloppe gestopt worden. Dat ziet er meteen gezellig uit op de deurmat.

Bouwpakket, kerstballen en ansichtkaarten. Alles kan in de gezellige Lief & Licht enveloppe.

De bouwpakketjes, een leuk knutselwerkje om in elkaar te zetten tijdens de Kerstvakantie.

Coronaproof festival

De organisaties Mantelkring en OpenJeHart organiseren normaal gesproken een keur aan activiteiten. Uiteraard kwamen die allemaal stil te liggen in maart 2020. Met de versoepeling van juli grepen beide organisaties hun kans een mooi festival te organiseren voor de gebieden waar ze actief zijn: Den Haag en Flevoland. Allemaal coronaproof uiteraard.
Peter heeft de huisstijl, flyers, advertenties, landingspagina’s, naamgeving (Zomer-5-daagse; Zomer-3-daagse; Anderhalvemetersessies) en foto’s gemaakt. Prachtig om te zien hoe de leden van Mantelkring en OpenJeHart zich opperbest vermaakten en er weer nieuwe contacten en hopelijk vriendschappen ontstonden. En coronaproof was het: ter plekke werd de anderhalvemeterpolonaise verzonnen :-).

Flyer

 

Programma Den Haag

Landingspagina van de evenementen

Anderhalve-meter-polonaise

Elke dag wandelen Olv een coach, dit is Monique uit Ypenburg

 

Maand tegen de eenzaamheid

Soms wil een organisatie meerdere uitingen tegelijk uitgeven, rondom een evenement bijvoorbeeld. Afhankelijk van de grootte en doelgroep bepalen we vaak samen met de opdrachtgever wat er allemaal nuttig zou zijn. Een mooi voorbeeld is Lichtspoor Den Haag . Dit project was opgezet in het kader van de maand tegen de eenzaamheid en er waren 3 bureau’s betrokken bij de activiteiten die georganiseerd werden. Het project moest echter wel één look and feel hebben voor de herkenbaarheid.

Voor Lichtspoor heeft Peter de huisstijl en campagnebeeld ontworpen en de pay-off bedacht. Naast allerlei folio producten als posters, flyers, rolbanieren, buitenreclame en geschenkdoosje heeft hij de website, Facebook en Twitter opgezet. En verder gefotografeerd en samen met de opdrachtgever de content van website en Facebook verzorgd.

Hagenaars konden hun buurtgenoot opgeven voor een kerstpakketje. In het geschenkdoosje zaten Haagse koekjes die zorgden voor nieuwe contactmomenten tussen buurtgenoten.
Wethouder Karsten Klein (Wethouder van Stedelijke Economie, Zorg en Havens) opent de campagne Lichtspoor.
Op markten en andere openbare ruimten werden deelnemers geworven voor de Lichtspoor campagne. Mensen die kampen met een klein sociaal netwerk werden op deze manier goed bereikt.